Можна
виділити три групи педагогічних рад:
- традиційні
(авторитарні, догматичні);
- сучасні
інтенсифіковані (модернізовані, модифіковані), що представляють те або інше
поліпшення традиційних педрад;
- нетрадиційні (інноваційні), за
аналогією з інноваційними навчальними технологіями.
Традиційні педагогічні ради відрізняються переважним
застосуванням словесних (вербальних) методів, традиційним
характером змісту, авторитарним стилем спілкування адміністрації
з учителями. За формою й організацією діяльності учасників цих педрад
виділяються насамперед такі технології:
традиційна педрада (класична) на основі доповіді з обговоренням (виступами); доповідь з
співдоповідями; з запрошенням доповідача-фахівця.
Поряд з цим на засіданні
ради може не бути основної доповіді, її замінить серія повідомлень, об'єднаних однією тематикою.
Сучасною інтенсифікованою
формою традиційної педради є педагогічна рада-семінар. Семінар проводиться
як групове заняття для підвищення кваліфікації вчителів. Заздалегідь
вивішуються питання, за якими планується співбесіда. Підготовка
вимагає попереднього вивчення – читання,
конспектування, а в ході педради – активної участі в співбесідах. Виступаючі повинні бути досить підготовлені,
особливо якщо піднято нову проблему,
яка викликає суперечки, питання.
Потім проходить курс практичних
занять з якого-небудь питання, проблеми.
У традиційну словесно-логічну «партитуру» педагогічної ради можуть включатися форми організації, що
інтенсифікують діяльність учителів : відкритий урок або захід; показ
моделей уроків і заходів; використання відеоматеріалів; показ
результатів освітнього процессу діяльності
школярів.
Серед інноваційних педагогічних
рад, що набули поширення в останнє десятиліття, можна назвати такі: ділова гра у формі колективної творчої справи, «круглий стіл», диспут, дискусія,
конференція, педагогічний консиліум, творчий звіт, презентація, конкурс,
аукціон, фестиваль тощо.
Немає коментарів:
Дописати коментар