Види

 Можна виділити три групи педагогічних рад:
- традиційні (авторитарні, догматичні);
- сучасні інтенсифіковані (модернізовані, модифіковані), що представляють те або інше поліпшення традиційних педрад;
- нетрадиційні (інноваційні), за аналогією з інноваційними навчальними технологіями.
Традиційні педагогічні ради відрізняються переважним застосуванням словесних (вербальних) методів, традиційним характером змісту, авторитарним стилем спілкування адміністрації з учителями. За формою й організацією діяльності учасників цих педрад виділяються насамперед такі технології: традиційна педрада (класична) на основі доповіді з обговоренням (виступами); доповідь з співдоповідями; з запрошенням доповідача-фахівця.
Поряд з цим на засіданні ради може не бути основної доповіді, її замінить серія повідомлень, об'єднаних однією тематикою.
Сучасною інтенсифікованою формою традиційної педради є педагогічна рада-семінар. Семінар проводиться як групове заняття для підвищення кваліфікації вчителів. Заздалегідь вивішуються питання, за якими планується співбесіда. Підготовка вимагає попереднього вивчення – читання, конспектування, а в ході педради – активної участі в співбесідах. Виступаючі повинні бути досить підготовлені, особливо якщо піднято нову проблему, яка викликає суперечки, питання.
Потім проходить курс практичних занять з якого-небудь питання, проблеми. У традиційну словесно-логічну «партитуру» педагогічної ради можуть включатися форми організації, що інтенсифікують діяльність учителів : відкритий урок або захід; показ моделей уроків і заходів; використання відеоматеріалів; показ результатів освітнього процессу діяльності школярів.
Серед інноваційних педагогічних рад, що набули поширення в останнє десятиліття, можна назвати такі: ділова гра у формі колективної творчої справи, «круглий стіл», диспут, дискусія, конференція, педагогічний консиліум, творчий звіт, презентація, конкурс, аукціон, фестиваль тощо.


Немає коментарів:

Дописати коментар