Сучасна
педагогічна рада є багатофункціональною. Серед її функцій можуть
бути виділені такі групи:
• управлінські (адміністративні), що включають такі
різновиди — законодавчі,
дорадчі, діагностичні, планово-прогностичні, експертно
– контролюючі, коригувальні;
• методичні функції — інформаційні, узагальнюючі,
аналітичні, розвиваючий,
навчальні, активізуючі;
• виховні функції складаються з
індивідуально-формуючих, колективно-утворюючих,
мотиваційно-цільових, світоглядно-ідеологічних та організаційно-виховних;
• соціально-педагогічні функції містять у собі комунікативні, інтегруючі,
координуючі, захисні.
У
методичних функціях
педагогічної ради можна відзначити інформаційний,
узагальнено-аналітичний, розвиваючий, навчальний, активізуючий напрямок.
Інформаційний напрямок:
повідомлення
про стан навчально- виховного
процесу й шляхи його вдосконалювання, про досягнення педагогічної
науки, пропаганда передового досвіду.
Узагальнено-аналітичний напрямок: аналіз стану навчально- виховного процесу, рівня викладання, якості
знань і рівня вихованості учнів, узагальнення й аналіз педагогічного досвіду.
Розвиваючий напрямок: розвиток педагогічної майстерності, оволодіння формами, методами й прийомами
навчання, що дають найбільший ефект, використання досвіду педагогів-новаторів,
передових шкіл, застосування прогресивних освітніх
технологій.
Навчальний напрямок: підвищення кваліфікації педагогічних працівників шляхом різних форм передачі знань,
умінь, навичок, педагогічної майстерності.
Активізуючий напрямок: активізація зусиль педагогічного колективу, всіх ланок методичної служби:
науково-методичної ради, проблемних групп педагогічної ради, предметних кафедр і методичних об'єднань,
методичного кабінету й роботи кожного вчителя над своєю
методичною темою.
Виховні функції педагогічної ради спрямовані на формування індивідуальності кожного педагога, суспільної
думки, свідомої дисципліни педагогічного
колективу.
Формування індивідуальності: допомога в збагаченні й розкритті індивідуальності кожного вчителя.
Виховання колективу
відбувається в процесі підготовки засідань педагогічних рад, обговорення питань і прийняття рішень, а також у виконанні ухвалених рішень. Колективна робота
виховує свідому внутрішню дисципліну вчителів, організованість,
відповідальність, здатність до планомірної
діяльності.
Формування мотивації: вироблення системи загальних поглядів на розвиток, навчання й виховання, розробка
однакових вимог до дій колег.
Соціально-педагогічні функції полягають:
– у комунікації, зв'язку педагогічного
колективу з батьками, учнями, з педагогічними
колективами інших шкіл;
– у координації й інтеграції зусиль всіх
суб'єктів виховання: школи, родини,
громадських організацій;
– в узгодженні доцільних зв'язків,
послідовності дій;
– у соціальному захисті дітей і вчительських
колективів, виконанні правових норм стосовно учасників педагогічного
процесу (здорових умов роботи й навчання, харчування, соціального забезпечення, прийому й звільнення й т.д.).
Немає коментарів:
Дописати коментар