Функції педагогічнї ради

Сучасна педагогічна рада є багатофункціональною. Серед її функцій можуть бути виділені такі групи:
управлінські (адміністративні), що включають такі різновиди — законодавчі, дорадчі, діагностичні, планово-прогностичні, експертно – контролюючі, коригувальні;
методичні функції — інформаційні, узагальнюючі, аналітичні, розвиваючий, навчальні, активізуючі;
виховні функції складаються з індивідуально-формуючих, колективно-утворюючих, мотиваційно-цільових, світоглядно-ідеологічних та організаційно-виховних;
соціально-педагогічні функції містять у собі комунікативні, інтегруючі, координуючі, захисні.
У методичних функціях педагогічної ради можна відзначити інформаційний, узагальнено-аналітичний, розвиваючий, навчальний, активізуючий напрямок.
Інформаційний напрямок: повідомлення про стан навчально- виховного процесу й шляхи його вдосконалювання, про досягнення педагогічної науки, пропаганда передового досвіду.
Узагальнено-аналітичний напрямок: аналіз стану навчально- виховного процесу, рівня викладання, якості знань і рівня вихованості учнів, узагальнення й аналіз педагогічного досвіду.
Розвиваючий напрямок: розвиток педагогічної майстерності, оволодіння формами, методами й прийомами навчання, що дають найбільший ефект, використання досвіду педагогів-новаторів, передових шкіл, застосування прогресивних освітніх технологій.
Навчальний напрямок: підвищення кваліфікації педагогічних працівників шляхом різних форм передачі знань, умінь, навичок, педагогічної майстерності.
Активізуючий напрямок: активізація зусиль педагогічного колективу, всіх ланок методичної служби: науково-методичної ради, проблемних групп педагогічної ради, предметних кафедр і методичних об'єднань, методичного кабінету й роботи кожного вчителя над своєю методичною темою.
Виховні функції педагогічної ради спрямовані на формування індивідуальності кожного педагога, суспільної думки, свідомої дисципліни педагогічного колективу.
Формування індивідуальності: допомога в збагаченні й розкритті індивідуальності кожного вчителя.
Виховання колективу відбувається в процесі підготовки засідань педагогічних рад, обговорення питань і прийняття рішень, а також у виконанні ухвалених рішень. Колективна робота виховує свідому внутрішню дисципліну вчителів, організованість, відповідальність, здатність до планомірної діяльності.
Формування мотивації: вироблення системи загальних поглядів на розвиток, навчання й виховання, розробка однакових вимог до дій колег.
Соціально-педагогічні функції полягають:
– у комунікації, зв'язку педагогічного колективу з батьками, учнями, з педагогічними колективами інших шкіл;
– у координації й інтеграції зусиль всіх суб'єктів виховання: школи, родини, громадських організацій;
– в узгодженні доцільних зв'язків, послідовності дій;

– у соціальному захисті дітей і вчительських колективів, виконанні правових норм стосовно учасників педагогічного процесу (здорових умов роботи й навчання, харчування, соціального забезпечення, прийому й звільнення й т.д.).

Немає коментарів:

Дописати коментар